GAMBAR KELAS 2017

GAMBAR KELAS 2017

Terkini - Pejabat Pendidikan Manjung



Thursday, October 28, 2010

MMC Cannot Open the File C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc | TUTORIAL

Pernahkah anda dapat mesej macam ini semasa cuba membuat disk defragmenter? kalau iye pasti bermacam - macam tutorial yang telah anda cari dan buat untuk mendapatkan / menginstallkan disk defragmenter ini kembali kan? saya juga seperti anda, pelbagai cara sudah saya gunakan akhirnya satu pon tak dapat kembalikan disk defragmenter itu sampai naik putus asa lah. akhirnya saya cuba mengubah (rename) dfrg.msc kepada dfrg-renamed.msc wahhh! akhirnya berjaya lah. jangan tanya saya sebab apa ia berlaku, serius saya tiada jawapannya.

anda perlu ke C:\WINDOWS\system32\dfrg.msc dan namakan semula dfrg.msc itu kepada dfrg-renamed.msc
dan ianya akan menjadi C:\WINDOWS\system32\dfrg-renamed.msc 

mudah bukan? saya sendiri akhirnya tergelak sorang - sorang, rupanya senang saja nak menyelesaikan masalah ini. naik pening lah saya pada mulanya.
ps: maaf, saya memang tidak pandai berbahasa baku, macam pelik saje ayatnya. janji kamu paham.

1 comment:

Lydia said...

Hi, nice blog & good post. truly like it, you must submit your site for free in this website which really helps to get more traffic. hope u have a nice day & Keep posting!